АДВОКАТСЬКЕ бюро
Кучерявого Олега Петровича

повний комплекс юридичних послуг, захист інтересів громадян і юридичних осіб

Лип

26

Офіс протидії рейдерству

Автор: admin

Рік тому в Україні розпочав своє існування, так званий, Офіс протидії рейдерству. Він був створений Кабінетом міністрів України, як самостійний структурний підрозділ Міністерства юстиції.

Офіс протидії рейдерству був і є покликаний захищати інтереси законних власників. На відкритті відділення були присутні тогочасний Прем’єр-міністр Олексій Гончарук та Міністр юстиції Денис Малюська.

«Ми як уряд заявили про необхідність економічного зростання. Без захисту прав власності ніякого економічного зростання не буде», – сказав Гончарук. Також прем’єр додав, що останнім часом в країні вже відсутнє системне рейдерство, що є хорошим сигналом для бізнесу. Також Гончарук зазначив, що хоче, щоб Офіс реагував на скарги власників максимально оперативно. «Нашою метою є реагування протягом доби», – сказав він.

«Отримавши після утворення, майже 1400 нерозглянутих скарг, ми були вимушені не тільки налагоджувати операційні процеси діяльності новоствореного департаменту, а й намагатися збільшувати темпи розгляду скарг та шукати дієві механізми збільшення кількісного та якісного розгляду скарг Колегією. Таких заходів було вжито дуже багато», – розповідає керівник Офісу протидії рейдерству Віктор Дубовик.

Тож, і результати активної роботи, як говорить Віктор Дубовик, не змусили себе чекати. Варто навести 3 основні цифри, як показник річної діяльності Офісу протидії рейдерству:

  • Кількість скарг у сфері бізнесу, які перебувають на розгляді, протягом останніх двох місяців не перевищує показник в 50 скарг. При цьому більшість в ній складають не неправомірні рейдерські захоплення діючих підприємств, а все те, що підпадає під реєстрацію в ЄДР. А це – ОСББ, кооперативи, садівничі товариства й т.д. «Частка «живих бізнесів», скарги по яких є обґрунтованими та підлягають задоволенню, складає не більше 10%. А це свідчить, по-перше, про корінну зміну принципів роботи відділу бізнесу, яким вдалося зменшити кількість скарг на розгляді вдвічі, а по-друге, – про успішність законодавчих та технічних змін, які були спрямовані на захист права власності», – впевнений очільник Офісу протидії рейдерству.
  • Кількість рейдерських захоплень, які відбувалися внаслідок несанкціонованих доступів до державних реєстрів, наразі дорівнює – 0. Для порівняння, в минулому році було близько 50 таких втручань.
  • Завдяки запуску регіональних колегій вдалося зменшити загальну кількість скарг, які перебувають на розгляді, більше ніж удвічі. «У планах же – вже з вересня цього року повністю завершити розгляд старих скарг і перейти винятково до розгляду поточних скарг», – додає Віктор Дубовик.

 

Офіс протидії рейдерству опублікував пам’ятку, яка містить основні законодавчі вимоги до оформлення скарг, та надав відповіді на запитання, з якими найчастіше звертаються громадяни на «гарячу лінію».

Якщо ви зіткнулися з незаконними діями державних реєстраторів, потрібно не зволікаючи звернутися до Офісу протидії рейдерству.

Подати скаргу на дії чи рішення державного реєстратора можна:

  • онлайн — через портал державних послуг iGov.
  • поштою — за адресою: 01001 м. Київ, вул. Городецького, 13
  • особисто — через поштові скриньки, розміщенні у столичних будівлях Мін’юсту (вул. Городецького, 13) і Офісу протидії рейдерству (вул. Євгена Сверстюка, 15).

Детальна інформація щодо алгоритму подачі скарг міститься тут.  Усі оголошення про засідання Колегії розміщуються завчасно за цим посиланням.

Особи, запрошені на засідання Колегії, а також представники неурядових організацій, що представляють та захищають інтереси бізнесу в Україні, у тому числі представники Ради бізнес-омбудсмена, мають право:

  • ознайомлюватися з матеріалами відповідної скарги;
  • бути присутніми під час надання усних пояснень щодо скарги, висловлювати власну думку по суті кейсу;
  • самостійно проводити звуко- та відеофіксацію початкового етапу засідання Колегії (надання усних пояснень);
  • інформувати Колегію про наявність судового спору між тими самими сторонами, з того самого предмета, з тих самих підстав, про які зазначено у відповідній скарзі, подаючи засвідчену копію відповідного судового рішення;
  • за наявності підстав заявляти відвід співголові, секретарю чи члену Колегії.

Не пізніше наступного робочого дня з дня прийняття Міністерством юстиції України рішення про задоволення скарги у сфері державної реєстрації або про відмову в її задоволенні відповідні копії рішень Мін’юсту, копії висновків Колегії (у разі колегіального розгляду) розміщуються на офіційному вебсайті Мін’юсту. Відповідні копії рішень разом із супровідним листом надсилаються також скаржнику.

 

__________________________________________________________

 

Публікація на нашому сайті – липень 2021 р.



Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *