Лис
27
Нові тарифи на електроенергію або як Вас обдурять?
Національна комісія регулювання електроенергетики України свою Постановою від 10.11.2009 р. N 1280 внесла зміни до тарифів на електроенергію,що відпускається населенню і населеним пунктам.
Відповідно до цієї Постанови, з 1 грудня 2009 р. вартість електроенергії для населення в містах буде становити 0,2436 гривень, тобто 24,36 копійок. В цю ціну вже входить ПДВ.
Для сільського населення вартість електроенергії буде становити 0,225 гривень, тобто 22,5 копійок (з ПДВ).
Населенню, яке проживає в будинках, які обладнані кухонними електроплитами, електроопалювальними установками (у тому числі в сільській місцевості) електроенергія буде коштувати 0,1872 гривень, тобто 18,72 копійок (з ПДВ).
Така сама ціна -18,72 копійок буде за електроенергію для населення, яке проживає в багатоквартирних будинках населених пунктів (міст, сіл, селищ), не газифікованих природним газом і в яких відсутні або не функціонують системи централізованого теплопостачання.
Підвищення вартості електроенергії не дуже значне, але далі буде… А тому, слід звернути увагу відвідувачів сайту на деякі вірогідні незаконні дії працівників обласних електропостачальних компаній і підпорядкованих їм РЕСів, які будуть старатися “нагрітися” і помародерствувати під час підвищення цін.
Шахрайська схема таких дій вже відпрацьована. Зокрема, в цьому році у сільського населення, в невеличких містах і селищах деяких областей РЕСівці обманним шляхом вилучили абонентські книжки оплати електроенергії. Чому обманним? Тому, що ця книжка і будь яка квитанція про оплату Вами будь-яких послуг, в тому числі електроенергії, з того моменту, як Ви отримали цей документ, є Вашою власністю. І як то кажуть на селі, “ні який пес” не має права у Вас цю книжку, або квитанцію забрати. Більш того, Ви зобов’язані зберігати цю квитанцію (чи книжку) протягом трьох років, як документ на підтвердження сплати. А якщо не зберегли, то Ви ні чим не доведете, що сплачено і самі ж буде винні, навіть, якщо книжку забрали ті ж самі РЕСівці. Не треба було віддавати, адже про обов’язок зберігання книжки зазначено в самій книжці.
До речі, це вже психологічна проблема наших людей: у кожній людині, яка має хоча б мізерну посаду, бачити великого начальника. В даному випадку йдеться про контролерів енергопідприємств. Ви, повинні дати їм книжку для огляду, але не зобов’язані і не повинні її віддавати. І ні хто нічого Вам за це не зробить.
Для чого РЕСівці забрали абонентські книжки? Офіціальна версія – перехід на зняття даних лічильників не самими абонентами, як то було раніше, а контролерами РЕСів. При цьому, як пояснювали контролери, які забирали у людей книжки, в подальшому ці книжки будуть непотрібні, адже кожному абонентові буде надходити квитанція. Воно то так, але книжки вилучати все-рівно не мали права, навіть при переході на квитанції.
А яка фактична причина вилучення книжок? Відповідаю: в зв’язку з явною незаконністю і відсутністю будь яких законних потреб у цьому, причина таких дій РЕСівців може бути лише одна – для того, щоб у Вас не залишилося відомостей про останні дані лічильника, по яких Ви вже заплатили.
Надалі все просто: наприклад Ви заплатили по показник лічильника 55555. А контролер записує собі і подає в РЕС відомості, що Ви оплатили по показник 55455. Тобто, за 100 квт. Ви заплатите ще один раз.
Але, щоб це не було помітно, Вам першу квитанцію присилають взагалі на мізерну суму, ще раз занижуючи показник, а згодом поступово збільшують, розподіляючи ці 100 квт. на пару місяців. Природно, що контролери не з кожного “здирали” саме по 100 квт. З одних менше, з інших більше – в залежності від того, що з себе має абонент. У принципі, суми повторної сплати для кожного абонента були не суттєвими. І без книжки Ви нічого не доведете. А з врахуванням не досить значної суми і не будете особливо намагатися. Але в цілому, в масштабах області для обленерго сума набігає величезна. І ці кошти, явно йшли в кишені власників обленерго, а не в держбюджет і не виробникам електроенергії, адже майже всі обленерго, не є повною власністю держави. Хоча, може потроху “відстібнули” і виконавцям – керівникам РЕСів та контролерам, які безпосередньо дурили народ.
З точки зору Кримінального кодексу України – це явно шахрайство. Але власники обленерго підтримують добрі відносини і з прокуратурою, і з міліцією і з судами. Та і щоб довести цей злочин потрібна тривала і напружена робота, якою ні міліція, ні прокуратура займатися не схочуть. Тому сподіватися на притягнення шахраїв до відповідальності за ці злочинні дії, напевне, марно.
Але ж, я гадаю, що Вам не хочеться відчувати себе “бидлом”, яке постійно дурять мерзотники різних калібрів. Тому, хоча би самі не давайте себе дурити.
Що буде далі? Показники контролери РЕСів знімають станом на 20-25 число кожного місяця. Потім ці показники передаються до РЕСу і вписуються в квитанцію. В зв’язку з підвищенням тарифів з 1 грудня 2009 р. Вам на цей час запишуть менший показник лічильника, ніж Ви фактично спожили електроенергії. Таким чином, Ви за листопад 2009 р. заплатите менше, ніж Вам би належало сплатити. Але 20-25 грудня Вам запишуть фактичний показник і таким чином, за частку електроенергії, що Ви спожили у листопаді і мали би оплатити по старій ціні, Вам прийдеться платити по новій ціні. Для декого це може бути чимала сума… І так буде повторюватися перед кожним підвищенням цін, про яке енергетики знають зарання.
Що тут можна зробити? Подивиться у свої платіжні квитанції. Там записано дату, коли щомісяця у Вас знімають показники лічильника. І кожного такого числа, наприклад 20-го, обов’язково записуйте свій показник. При чому, бажано – при сусідах. Потім, коли Вам прийде квитанція, перевірте. Якщо різниця для Вас суттєва, ні в якому разі не йдіть скандалити до абонентського відділу РЕСу. Це трясіння повітря і нічого більше. Якщо тільки Вам від цього буде якесь задоволення.
В обов’язковому порядку відразу пишіть скаргу в РЕС, з копією в прокуратуру. Обов’язково надішліть поштою рекомендованим листом, або віддавайте працівникам канцелярії під розпис на другому примірникові скарги. Якщо поштою, то зберігайте поштові квитанції. Бажано скласти за участю сусідів і надіслати зі скаргою акт, про те, що фактичні показники станом на 20-те число були такі-то.
Не факт, що Вам вдасться щось довести і працівників РЕСу притягнуть до відповідальності. Але, скоріше за все, навіть після першої скарги, у Вас вже будуть знімати показники правильно. Кому хочеться “ходити по прокуратурах” і писати пояснення?!
Тобто: або не лінуйтеся і відстоюйте свої права, або платіть РЕСівцам за свою байдужість! Вибір за Вами…
Зразок акту:
А К Т
селище Недурне20 грудня 2009 р.
Ми, мешканці будинку № 26 по вул. Спротиву в смт. Недурне склали цей акт в тому, що 20 грудня 2009 р. о 18-й год. 20 хвилин комісійно перевірили показники лічильників обліку електроенергії з квартир № 12 (абонент Неледащий Іван Миколайович), № 13 (абонент Вперта Любов Василівна), № 14 (абонент Справедливий Микола Дмитрович).
При цьому, зафіксовано показники електролічильника:
1)з квартири № 12 абонента Неледащего І.М. – 042567;
2)з квартири № 13 абонента Впертої Л.В. – 026785;
3)з квартири № 12 абонента Справедливий М.Д. – 124895
Акт підписано мешканцями будинку:
___________________Неледащий І.М.
___________________Вперта Л.В.
___________________Справедливий М.Д.
_____________________________________________________________
Публікація – 2009 рік
Олег Петрович Ви такі далекі від роботи РЕМ. Не пудріть людим голови, краще своєчасно оплачуйте рахунки за використану електроенергію.
івану з РЕМу: у мене заборгованості не має і дійсно раджу всім вчасно сплачувати за спожиту електроенергію. Я дійсно далекій від роботи РЕМів, адже я не технічний спеціаліст, та мені цього не потрібно. Я близький до наслідків їх роботи, оскільки неодноразово особисто працював по справам, пов”язаним з “подвигами” РЕМівців. І мені добре відоме – як здебільшого контролери і керівники РЕМів відносяться до людей, як до худоби, хоча самі з того ж …. зроблені. Я розумію, що це робиться рядовими працівниками і навіть керівниками в районах не з власної волі, а на догоду хазяям, та по суті це нічого не міняє.
Допоможіть порадою! Ситуація наступна:
-Майже кожні 2 години в електромережі стається перепад напруги наслідком якого повиходили з ладу деякі електроприлади в квартирі;
-РЕМ не вживає апсолютно ніяких заходів;
Як можливо вплинути на цю безвідповідальну організацію що б хоч якось відшкодувати мої матеріальні втрати ?
Михаил: потрібно актувати, надсилати претензію, а якщо не має результатів – подавати позов до суду
Шановний Олег Петрович !
Ви описали випадок , який один до одного став зі мною , так підскажіть як же всетаки боротися з цими шахраями . Вони відмовляються що би ми давали їм показники по телефону , чи через інтернет . А чому так у них получається вони пояснюють що учотчик не може зняти за 3 дні таку кількість показників , то він інтерполірує собі показники . Як оскаржити ёх дії.
Володимир: всі можливі рекомендації описані в статті