А Д В О К А Т
Кучерявый Олег Петрович

полный комплекс юридических услуг, защита интересов граждан и юридических лиц

Июл

12

Дорожньо-транспортні новини від влади

Автор: Advocat

Як вже неодноразово повідомлялося в засобах масової інформації, Верховна Рада України з подачі Президента України Законом вiд 05.07.2011 № 3565-VI внесла низку змін до до деяких законодавчих актів України. Як назвали це автори і депутати, вони зробили це нібито для усунення надмірного державного регулювання у сфері автомобільних перевезень.

Відразу зазначаємо, що законодавчі зміни набирають чинності через 30 днів з дня його опублікування. Відомостей про публікацію нового Закону в офіційних виданнях поки що не має, тобто він набере сили десь після середині серпня 2011 р.

Оглянемо основні – ті, що цікаві більшості водіїв і деяких інших громадян) положення законодавчих змін.

Розпочали депутати усунення надмірного державного регулювання змінами до Кодексу України про адміністративні правопорушення (КУпАП), якими, в основному визначили відповідальність у вигляді штрафів за низку порушень в сфері дорожнього руху і транспортних перевезень.

Зокрема, тепер за керування водієм транспортним засобом, що має несправності системи гальмового або рульового керування, тягово-зчіпного пристрою, зовнішніх світлових приладів (темної пори доби) чи інші технічні несправності, з якими відповідно до встановлених правил експлуатація його забороняється, або переобладнаний з порушенням відповідних правил, норм і стандартів штраф становить від двадцяти до двадцяти п’яти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Керування водієм транспортним засобом, який використовується для надання послуг з перевезення пасажирів, що має несправності, передбачені частиною першою цієї статті, або технічний стан і обладнання якого не відповідають вимогам стандартів, правил дорожнього руху і технічної експлуатації, потягне за собою накладення штрафу від сорока до п’ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Керування водієм транспортним засобом, що підлягає обов’язковому технічному контролю, але своєчасно його не пройшов, тягне за собою накладення штрафу від двадцяти до двадцяти п’яти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Повторне протягом року вчинення будь-якого з цих порушень тягне за собою позбавлення права керування транспортними засобами на строк від трьох до шести місяців або адміністративний арешт на строк від п’яти до десяти діб.

Найбільшої частини водіїв стосується таке порушення, як порушення правил користування ременями безпеки або мотошоломами. Тепер воно тягне за собою накладення штрафу від трьох до п’яти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Керування водієм транспортним засобом, не зареєстрованим або не перереєстрованим в установленому порядку, без номерного знака або з номерним знаком, що не належить цьому засобу чи не відповідає вимогам стандартів, або з номерним знаком, закріпленим у не встановленому для цього місці, закритим іншими предметами чи забрудненим, що не дозволяє чітко визначити символи номерного знака з відстані двадцяти метрів, перевернутим чи неосвітленим, тягне за собою накладення штрафу від десяти до п’ятнадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Повторне протягом року вчинення будь-якого з порушень, зазначених у останніх 2-х абзацах, тягне за собою накладення штрафу від п’ятнадцяти до тридцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або громадські роботи на строк від тридцяти до сорока годин, з оплатним вилученням транспортного засобу чи без такого.

За керування транспортним засобом особою, яка не має при собі або не пред’явила для перевірки посвідчення водія відповідної категорії, реєстраційного документа на транспортний засіб, а у випадках, передбачених законодавством, ліцензійної картки на транспортний засіб, а також поліса (договору) обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів (страхового сертифіката «Зелена картка») передбачене покарання у вигляді штрафу від двадцяти п’яти до п’ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Як, напевне, всі вже чули, скасовано обов’язковий техогляд автотранспорту. Та всіх цікавить – як це має бути і чи скасовано повністю? Сам сумнівався, але тепер Вам скажу, що для більшості — такі так! У Законі України «Про дорожній рух» статтею 35 визначено – які транспортні засоби мають проходити обов’язковий технічний контроль. Такому контролю підлягають транспортні засоби, з числа тих, що беруть участь у дорожньому русі та зареєстровані у підрозділах ДАІ МВС України. Але при цьому, обов’язковому технічному контролю не підлягають:

1) легкові автомобілі усіх типів, марок і моделей, причепи (напівпричепи) до них, мотоцикли, мопеди, мотоколяски та інші прирівняні до них транспортні засоби — незалежно від строку експлуатації, за винятком таксі та автомобілів, що використовуються для перевезення пасажирів або вантажів з метою отримання прибутку;

2) легкові автомобілі, що використовуються для перевезення пасажирів або вантажів з метою отримання прибутку, вантажні автомобілі незалежно від форми власності вантажопідйомністю до 3,5 тонни, причепи до них — із строком експлуатації до двох років.

Обов’язковий технічний контроль транспортного засобу передбачає перевірку технічного стану транспортного засобу, а саме: системи гальмового і рульового керування, зовнішніх світлових приладів, пневматичних шин та коліс, світлопропускання скла, газобалонного обладнання (за наявності), інших елементів у частині, що безпосередньо стосується безпеки дорожнього руху та охорони навколишнього природного середовища. Порядок проведення обов’язкового технічного контролю та обсяги перевірки технічного стану транспортних засобів визначає Кабінет Міністрів України. Обов’язковий технічний контроль транспортних засобів, призначених для експлуатації на вулично-дорожній мережі загального користування та зареєстрованих у підрозділах ДАІ МВС України, здійснюють суб’єкти проведення обов’язкового технічного контролю, які мають на правах власності або користування обладнання, що дає змогу перевіряти технічний стан транспортних засобів на відповідність вимогам безпеки дорожнього руху та охорони навколишнього середовища (СТО). Періодичність проходження обов’язкового технічного контролю становить:

  • для легкових автомобілів, що використовуються для перевезення пасажирів або вантажів з метою отримання прибутку, вантажних автомобілів (незалежно від форми власності) вантажопідйомністю до 3,5 тонни, причепів до них із строком експлуатації більше двох років — кожні два роки;
  • для вантажних автомобілів вантажопідйомністю більше 3,5 тонни, причепів до них та таксі незалежно від строку експлуатації — щороку;
  • для автобусів та спеціалізованих транспортних засобів, що перевозять небезпечні вантажі, незалежно від строку експлуатації — двічі на рік.

Обов’язковий технічний контроль тракторів, самохідних шасі, самохідних сільськогосподарських, дорожньо-будівельних і меліоративних машин, сільськогосподарської техніки, інших механізмів здійснюється в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України. На кожний трактор, самохідне шасі, самохідну сільськогосподарську, дорожньо-будівельну і меліоративну машини, одиницю сільськогосподарської техніки, інший механізм, що пройшов обов’язковий технічний контроль і згідно з протоколом перевірки технічного стану визнаний технічно справним, уповноважений суб’єкт господарювання видає протокол перевірки технічного стану транспортного засобу.

Транспортні засоби, які за оновленим законом підлягають обов’язковому технічному контролю, що вже пройшли державний технічний огляд до набрання чинності цим Законом, вперше проходять наступний обов’язковий технічний контроль після закінчення строку дії талонів державного технічного огляду.

Талон про проходження техогляду тепер возити на склі авто буде не обов’язково, адже відповідальності за це не його відсутність не має.

Одночасно, змінами до Закону України «Про міліцію» міліцію позбавили права і обов’язку проводити державний технічний огляд зареєстрованих транспортних засобів.

Працівники міліції (як і раніше – не лише працівники ДАІ) тепер мають право зупиняти транспортні засоби лише в разі:

  • порушення правил дорожнього руху водіями;
  • відсутності номерного знака на транспортному засобі або наявності номерного знака, який не відповідає встановленим вимогам, закріплений у не встановленому для цього місці, закритий іншими предметами чи забруднений, що не дозволяє чітко визначити символи номерного знака з відстані двадцяти метрів;
  • наявності ознак, що свідчать про технічну несправність транспортного засобу;
  • наявності даних, що свідчать про причетність транспортного засобу, його водія, пасажирів або вантажу до вчинення дорожньо-транспортної пригоди, злочину чи адміністративного правопорушення; перебування транспортного засобу в розшуку;
  • наявності даних про використання транспортного засобу з протиправною метою;
  • необхідності опитування водія чи пасажирів про обставини вчинення дорожньо-транспортної пригоди, злочину чи адміністративного правопорушення, свідками якого вони є або могли бути;
  • необхідності залучення водія транспортного засобу для надання допомоги іншим учасникам дорожнього руху або працівникам міліції чи як свідка при оформленні протоколів про адміністративні правопорушення чи матеріалів дорожньо-транспортних пригод;
  • проведення цільових заходів (операції, відпрацювання, оперативні плани) для перевірки документів на право користування і керування транспортним засобом, документів на транспортний засіб;
  • виконання рішень про обмеження чи заборону руху, прийнятих уповноваженими на це державними органами;
  • якщо спосіб закріплення вантажу на транспортному засобі створює небезпеку для інших учасників дорожнього руху;
  • порушення визначеного порядку встановлення і використання на транспортному засобі спеціальних світлових або звукових сигнальних пристроїв.

Але, при всьому цьому, працівник підрозділу міліції повинен повідомити водія про причину зупинення транспортного засобу, суть вчиненого правопорушення.

Внесені зміни і до Законів України «Про страхування» і «Про обов’язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів». Тепер договори обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів, що підлягають обов’язковому технічному контролю відповідно до Закону України «Про дорожній рух», укладаються страховиками за умови проходження транспортними засобами обов’язкового технічного контролю, якщо вони згідно з протоколом перевірки технічного стану визнані технічно справними. Договори обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів укладаються на строк, що не перевищує строку чергового проходження транспортним засобом обов’язкового технічного контролю відповідно до вимог Закону України «Про дорожній рух» в новій редакції. При цьому, договори обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів, укладені до набрання чинності цим Законом, діють до закінчення строку їх дії.

Ще раз нагадую, що цей Закон набирає чинності лише через 30 днів з дня його опублікування, тому не спішить знімати зі скла талон техогляду.



Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *