Лип
28
Зміни до порядку отримання житлових субсидій
Останнім часом уряд активно рекламував свої дії, які нібито спрямовані на посилення соціального захисту населення під час оплати житлово-комунальних послуг, в зв’язку з підвищенням ціни на газ. І от вже опубліковано відповідну постанову Кабінету Міністрів України від 14 липня 2010 р. N 621 та слід роз’яснити головні її положення.
До цього часу призначення і надання населенню субсидій здійснювалося у відповідності до Положення про порядок призначення та надання населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива, затвердженого постановою Кабміну від 21 жовтня 1995 р. N 848 з не менш лагідною назвою – “Про спрощення порядку надання населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива”. Тобто, кожен уряд все спрощує та спрощує систему надання субсидій і здається, що ця система мала б буди взагалі простою до неможливості.
Постанова Кабміну від 14 липня 2010 р. N 621 вносить зміни до пункту 13 Положення про порядок призначення та надання населенню субсидій… та пункту 1 Постанови Кабміна від 27 липня 1998 р. N 1156 “Про новий розмір витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива у разі надання житлової субсидії”. Ці зміни вступають в дію з 1 серпня 2010 року.
При цьому, зверніть увагу, що державним адміністраціям за участю органів місцевого самоврядування доручено забезпечити в зручний для населення час щоденний прийом громадян, які звернулися за наданням житлових субсидій. Крім того, подання органам праці та соціального захисту населення відомостей про забезпеченість громадян житловою площею та комунальними послугами для призначення житлових субсидій, які вимагалися органами соціального захисту, тепер покладено на житлово-експлуатаційні організації, житлово-будівельні (житлові) кооперативи, об’єднання співвласників багатоквартирного будинку та організації, що надають житлово-комунальні послуги.
Тепер – безпосередньо до змін у Положення про призначення та надання населенню субсидій (викладається вже зі змінами).
Для призначення субсидії громадянин, особа якого посвідчується паспортом або іншим документом, подає органу праці та соціального захисту населення довідки про доходи кожної особи, зареєстрованої у житловому приміщенні, за формами, затвердженими Мінпраці. У разі наявності заборгованості з платежів за житлово-комунальні послуги субсидія призначається за умови укладення громадянином з підприємствами-надавачами житлово-комунальних послуг договорів про реструктуризацію заборгованості.
У органі праці та соціального захисту населення громадянин заповнює заяву та декларацію про доходи і майновий стан осіб, зареєстрованих у житловому приміщенні, за формами, затвердженими Мінпраці. Громадянин несе відповідальність за надані відомості про доходи, майно, що вплинули або могли вплинути на встановлення права на призначення субсидії та на визначення її розміру.
У разі коли відомості, викладені в заяві, не підтверджено належно оформленими документами, субсидія призначається починаючи з місяця надходження заяви за умови, що відомості будуть підтверджені в установленому порядку протягом місяця з дня подання заяви.
Рішення про призначення (непризначення) субсидії приймається протягом десяти днів після подання заяви та всіх необхідних документів.
Тепер установлено, що за умови призначення житлової субсидії за користування житлом, його утримання та оплату послуг водо-, тепло-, газопостачання, водовідведення, електроенергії, вивезення побутового сміття та рідких нечистот (житлово-комунальні послуги) в межах норми володіння чи користування загальною площею житла та нормативів користування зазначеними послугами громадяни, зареєстровані у житловому приміщенні (будинку), сплачують 15% середньомісячного сукупного доходу, а за придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива – 15 % їх річного сукупного доходу (раніше було – 20%).
Якщо у складі зареєстрованих та таких, що проживають у житловому приміщенні (будинку), осіб є діти, інваліди першої або другої групи і середньомісячний сукупний дохід на одного зареєстрованого у житловому приміщенні (будинку) громадянина не перевищує 50% прожиткового мінімуму на одну особу в розрахунку на місяць та якщо у житловому приміщенні (будинку) зареєстровані і проживають тільки непрацездатні громадяни, розмір плати за житлово-комунальні послуги в межах норми володіння чи користування загальною площею житла та нормативів користування зазначеними послугами за умови призначення житлової субсидії становить 10% середньомісячного сукупного доходу, а за придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива – 10% річного сукупного доходу (раніше було 15%).
Розрахунок субсидій за встановленими відсотками сукупного доходу провадиться лише у разі звернення громадян за їх призначенням або у разі підтвердження громадянами права на отримання субсидії на новий термін.
Розмір витрат на оплату житлово-комунальних послуг у межах норм споживання та розмір субсидій визначаються окремо за кожний вид послуг пропорційно до його частки у загальній сумі вартості цих послуг. У випадках коли протягом терміну призначення субсидії фактична плата за окремий вид послуг змінюється, перерахунок розміру витрат та розміру субсидій на оплату житлово-комунальних послуг у межах норм споживання здійснюється лише за цим окремим видом послуг.
Якщо обсяг витрачання води, тепла, газу та електроенергії вимірюється засобами їх обліку, під час підтвердження права на отримання субсидії на наступний строк розмір витрат громадян на оплату житлово-комунальних послуг (15 чи 10 % середньомісячного сукупного доходу зареєстрованих у житловому приміщенні (будинку) зменшується на 2%, але не більш як на 6% відповідно за кожні 10% відсотків зменшення загальної суми вартостей фактично використаних послуг у попередньому періоді проти суми їх вартостей за встановленими нормами споживання.
От и всі зміни, які стосуються безпосередньо кандидатів на субсидії. Кількість необхідних для призначення паперів зменшено аж на одну. Не зрозуміло, як надавати довідку про дохід, якщо особа ні де не працює? Напевне, як і раніше, працездатна особа має стояти на обліку в центрі зайнятості. Не зрозуміло, чи будуть вимагати органи соцзахисту довідки про наявність – відсутність заборгованості по оплаті комунпослуг?
Новий уряд не відійшов від попередній також і в зарозумілості викладення норм постанови. Дуже цікаво: чи розуміють самі автори постанови зміст виділеного курсивом абзацу? Та напевне, це робиться спеціально – для того, щоб розуміти правильність розрахунків могли лише спеціалісти, які спеціально працюють з ними, при чому – після проходження спеціальних курсів чи семінарів, а одержувачам субсидій навпаки – перевірити їх було складно.
І таке стосується напевне не менш як половини українських законів і більшої частини підзаконних нормативних актів Кабміну, міністерств та відомств.
____________________________________________________________
Публікація – 2010 рік.
Подскажите , пожалуйста. Есть ли смысл подавать на субсидию. Я до мая включительно получала пособие по безработице,сын тоже – до июня. Я по сей день не могу найти работу( предпенсионный возраст), сын зарегистрировался как частный предприниматель в июле.Доход у него маленький.
1.Какой документ о доходах должен предоставить сын и где он должен его получить?
2.То что я не работаю может быть причиной отказа в предоставлении жилищной субсидии?
Большое спасибо.
Людмиле: простите, но Ваш вопрос не относится к категории кратких консультаций, он требует специального изучения, а в рамках этого сайта нет возможности этим заниматься, поскольку пришлось бы забросить всю работу. Самый простой и дешевый способ узнать ответ: сходить в Ваше управление соцзащиты и спросить у консультанта.
Доброго всім дня! Інформацію про державну житлову субсидію можна також почерпнути тут http://lvivsocialnyj.city-adm.lviv.ua/index.php?option=com_content&view=category&id=30&Itemid=8